Główne zadania zespołu to
W odpowiedzi na potrzeby pracowników, pacjentów i ich rodzin w Szpitalu został powołany Zespół ds. Etyki. W skład Zespołu ds. Etyki wchodzą osoby zatrudnione w Szpitalu, w tym przedstawiciele środowiska lekarskiego, pielęgniarskiego, psycholog, oraz osoba duchowna.
Do zadań Zespołu należy:
- Zdefiniowanie problemów etycznych występujących na terenie Szpitala.
- Wydawanie etycznych opinii w sprawach trudnych przypadków klinicznych
- Pomoc w rozwiązywaniu problemów etycznych w zakresie leczenia podtrzymującego życie.
-
Rozwiązywanie problemów, w odniesieniu do których istnieje podejrzenie zaistnienia sytuacji wątpliwej etycznie w zakresie relacji:
1. personel → pacjent bądź jego rodzina
2. przełożony → pracownik,
3. pracownik → pracownik. - Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem, a pacjentem lub rodziną pacjenta.
- Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu miedzy personelem.
- Rozpatrywanie wniosków pracowników/ pacjentów/rodzin pacjentów dotyczących uwag w zakresie postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki Lekarskiej oraz Kodeks Etyki Pielęgniarki i Położnej.
- Ochrona praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Rozpatrywanie podejrzenia zachowań o charakterze mobbingu wśród personelu
Zgłaszanie wniosków do Zespołu może odbywać się :
Drogą elektroniczną na adres zespol.ds.etyki@szpitalmegrez.pl
Tradycyjnie w formie pisemnej na adres Megrez Sp. z o.o. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Tychach ul. Edukacji 102; 43-100 Tychy
Przez formularz kontaktowy
Wniosek powinien zawierać:
1. imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek,
2. telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
3. adres wnioskodawcy (jeżeli odpowiedź ma być przekazana w postaci tradycyjnej formy listowej)
4. opis problemu etycznego.
Zgłoszenia anonimowe lub wnioski nie spełniające powyższych warunków, nie będą rozpatrywane.