PACJENT MA PRAWO DO:
1
Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
2
Informacji o swoim stanie zdrowia.
3
Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia.
4
Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
5
Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
6
Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
7
Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.
8
Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
9
Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
10
Opieki duszpasterskiej.
11
Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
RZECZNIK PRAW PACJENTA
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Tel. (22) 532 82 50
Faks (22)532 82 30
sekretariat@bpp.gov.pl
www.bpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia
0 800 190 590
Połączenia z telefonów stacjonarnych i komórkowych
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta