PACJENT MA PRAWO DO:
1
Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
2
Informacji o swoim stanie zdrowia.
3
Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia.
4
Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
5
Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
6
Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
7
Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.
8
Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
9
Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
10
Opieki duszpasterskiej.
11
Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
RZECZNIK PRAW PACJENTA
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
kancelaria@rpp.gov.pl
fax: (22) 506 50 64
Przyjęcia interesantów w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta odbywają się w:
- poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00
- wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- środa – w godzinach od 9.00 do 15.00
- czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Telefoniczna Informacja Pacjenta
800 190 590
(czynna całą dobę)
Połączenia z telefonów stacjonarnych i komórkowych
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta