PACJENT MA PRAWO DO:
- Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
- Informacji o swoim stanie zdrowia.
- Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia.
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.\
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
- Opieki duszpasterskiej.
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
RZECZNIK PRAW PACJENTA
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Tel. (22) 532 82 50
Faks (22)532 82 30
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.bpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia
0 800 190 590 od poniedziałku do piątku w godz. 09.00 – 21.00
Połączenia z telefonów stacjonarnych i komórkowych
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta